Certified Data Centre Facilities Operations Manager - CDFOM

Công ty Cổ phần Tư Vấn Và Đào Tạo SmartPro

Lầu 6, tòa nhà Thiên Sơn, 5-7-9 Nguyễn Gia Thiều, P.6, Quận 3, TP Hồ Chí Minh

Giới Thiệu Khóa Học CDFOM

Khoá học 24 giờ học của hãng EPI về quản lý hạ tầng Data Center- CDFOM cho phép học viên đạt được các kiến thức chuyên sâu về quản lý vận hành của Data Center. Các nội dung như hoạch định năng lực (capacity planning), cập nhập các phát minh xanh (latest green initiatives), cách thức lựa chọn phương án triển khai/không triển khai đầu tư thiết bị (mission and de-commission equipment), các tiêu chuẩn về an toàn (safety standards), các luật định và tiêu chuẩn quốc tế, công tác quản lý con người, nhà cung cấp, đối tác cũng như kiến thức, kỹ năng xử lý sự cố/nguy cơ được truyền tải một cách dễ hiểu, thiết thực.

Với những kiến thức và kỹ năng chương trình mang lại, công tác quản lý hoạt động của Data Center sẽ rất khoa học, đơn giản hoá và đặc biệt mang tính hiệu quả và kinh tế.

Đối Tượng Tham Gia

Khoá học phù hợp với những học viên là người chịu trách nhiệm về việc quản lý và quản trị nhằm đảm bảo Data Center luôn “sẵn sàng cao” (hi-availabe), hạn chế tối đa thời gian “chết” (downtime).

Thời Lượng

24 giờ

Nội Dung Khóa Học CDFOM


Module 1: The Data Center Operations Team

  • Criteria and attributes to leadership
  • How to set-up up an efficient and effective facility management operations team structure
  • Defining roles, responsibilities and skill metrics
  • Key Performance Objectives (KPO) and appraisals
  • Job rotation, reward, promotion and succession planning as strategies to grow and retain talent
  • Training and assessments
  • Shift management, scheduling and roster planning

Module 2: Vendor Management

  • Vendor selection and qualification
  • Managing risk and dealing with non-compliance, public liability, legal, escalation and complaint procedures
  • Key considerations of a vendor agreement for services
  • Performance measurement and reporting

Module 3: Facilities Maintenance

  • Maintenance options
  • Main considerations for maintenance agreements
  • The practicality in deciding between comprehensive/non- comprehensive maintenance regimes
  • Warranty pit falls
  • Service reports alignments with maintenance agreements
  • Tiered maintenance considerations
  • Preventive, Predictive, Condition and Reliability Centerd (RCM) based maintenance
  • Managing on-site /off-sites spares and how to determine which spares to keep on-site

Module 4: Managing Safety & Statutory Requirements

  • Statutory and industry compliance/regulations
  • Emergency response and safety policies and procedures
  • PTW (Permit To Work) requirements and procedures
  • General rules and regulations for the Data Center
  • Ergonomic workspace
  • SOP’s for power outage, fire, bomb threat etc.

Module 5: Service Level Agreement (SLA) Management

  • DefiningtheDataCenterdesignlimitations
  • Defining measurement criteria and reporting
  • Alignment of business SLA with vendor SLA
  • Defining chance management procedurefor installation and de-installation of new equipment
  • Reporting and escalation management

Module 5: Managing Physical Security

  • Guidelines from standards; ANSI/TIA-942, ISO/IEC- 27001/02, SS507, ISO/IEC-24762
  • SOP (Standard Operating Procedures) in managing day to day security access control, such as;
  • Effective patrols routing and how to ensure 24x7 vigilance
  • Handling external threats; crisis/emergency situations
  • Security incident management

Module 6: Managing Daily Data Center Operations / Floor Management

  • ITSM/ITIL (IT service management) in the Data Center
  • Shift hand-over requirements and procedures
  • Asset and inventory management for hardware, software, spares, consumables, etc.
  • Floor management procedures and duties such as rack space allocations, management of installers
  • Pre-installation analysis for power, cooling, weight, EMF, fire protection and other influencing factors
  • From truck to rack
  • Handling of incoming equipment
  • Inspection, unpacking and security procedures
  • Staging procedure and requirements
  • Equipment movement into the computer room
  • Finishing up the installation
  • De-installation/commissioning procedures

Module 7: Capacity Management

  • Defining the design limits of the Data Center
  • Setting up thresholds, monitoring and reporting
  • Business review and future capacity planning
  • Technical solutions aiding capacity planning such as Computational Fluid Dynamics (CFD), capacity and configuration management solutions

Module 8: Cable Management

  • Overview of ANSI/TIA-942, ANSI/TIA-606 requirements
  • Cabling specification & labelling based on ANSI/TIA-606
  • In-rack power and network cabling
  • Labelling requirements
  • Cabling/cable tray layout documentation

Module 9: Data Center Cleaning and Pest Control

  • Types of pollution found in Data Centers such as H2S, air-particulates etc.
  • Common causes of pollution in the Data Center
  • Standards, policies and techniques to reduce and cleanup dust, pests and other pollution and disturbances

Module 10: Data Center Monitoring and Automation

  • Data Center monitoring requirements
  • Threshold setting and reporting requirements Notification and escalation requirements
  • Automated 24hrs helpdesk ticketing systems
  • Incident and customer complaint management & change management
  • Performance measurement and monitoring requirements such as fuel and water consumption, PUE/DCiE etc.

Module 11: Managing Documentations/Archives

  • Document management standards
  • Document management process requirements
  • Minimum and desired design documentation set
  • Operational management documents

Module 11: Equipment Life-Cycle Management

  • Policies and procedures governing life cycle management
  • Asset management including software and firmware
  • Service situations
  • Review, triggers and reporting
  • Test life cycle

EXAM: Certified Data Center Facilities Operations Manager

Công ty Cổ phần Tư Vấn Và Đào Tạo SmartPro
Lầu 6, tòa nhà Thiên Sơn, 5-7-9 Nguyễn Gia Thiều, P.6, Quận 3, TP Hồ Chí Minh
Người liên hệ: Sales
Điện thoại: 0943338846
Website: http://smartpro.vn - Email: sales@smartpro.vn; tuvan@smartpro.vn

SmartPro là đơn vị chuyên cung cấp các dịch vụ tư vấn, đào tạo và giải pháp trong lĩnh vực CNTT, phát triển năng lực quản lý, kỹ năng làm việc, kỹ năng lãnh đạo…cho các doanh nghiệp trong và ngoài nước. Với đội ngũ chuyên gia tư vấn giàu kinh nghiệm thực tiễn, đội ngũ giảng viên giỏi đầy nhiệt huyết, được huấn luyện trong và ngoài nước cùng trang thiết bị hiện đại, SmartPro cam kết cung cấp cho quý doanh nghiệp những giải pháp khả thi, hữu ích nhất; những chương trình đào tạo toàn diện có sự kết hợp hài hòa giữa lý thuyết chuyên sâu và huấn luyện thực tiễn. Ngoài ra, SmartPro còn là đơn vị ủy quyền của các trung tâm khảo thí quốc tế như Pearson VUE và PSI, thường xuyên tổ chức sát hạch các bài thi quốc tế đáp ứng yêu cầu của các hãng công nghệ. 


ERROR:connection to 10.20.1.98:9312 failed (errno=111, msg=Connection refused)
Đồng bộ tài khoản