ITIL 2011 Foundation
Giới Thiệu Khóa Học ITIL 2011 Foundation
Overview
1. ITIL (IT Infrastructure Library) is a collection of best practices for the management and delivery of IT services and IT infrastructure. These best practices cover all the key IT Service Management and Service Delivery processes.
2. This course covers the latest version of core ITIL® best practices presented from a lifecycle perspective. The course introduces the principles and core elements of IT service management (ITSM) based on ITIL® 2011 Edition
3. The training course will be trained by Accredited ITIL Trainer
Learning Objective
- Identify and appreciate the various ITIL processes involved in IT Service Management
- Learn the key business benefits of these processes and how to integrate them into your business’ IT services model
- Gain insights into the synergy between organizational IT and the overall business
- Learn ITSM concepts via an exciting and interactive simulation and practical case studies for easy implementation in the future
- Obtain the “Foundation Certificate in IT Service Management”
Đối Tượng Tham Gia
- IT Managers
- IT consultants
- Key Business Users
- IT Professionals
- IT Support Staff
- Application Manager
- Project and Business Managers
- Any member of an IT team involved in the delivery of IT Services
Thời Lượng
3 Days
Nội Dung Khóa Học ITIL 2011 Foundation
- Introduction/Housekeeping
- Introduction to key ITIL® concepts
- IT as a Service
- Introduction to processes and process management
- The Service Lifecycle approach
- Purpose, goal, objectives & Scope
- Value Creation through Services
- Assets – Resources and Capabilities
- Service Strategy – Main activities
- Service Strategy processes
- Service Portfolio management
- Demand management
- Financial management
- Business Relationship Management
Module 3: Service Design
- Purpose, goal, objectives & Scope
- Service Design processes
- The 4 P’s
- Service Design aspects
- Service Catalog Management
- Service Level Management
- Capacity Management
- Availability Management
- IT Service Continuity Management
- Information Security Management
- Supplier management
- Design Coordination
Module 4: Service Transition
- Purpose, goal, objectives & Scope
- Service Transition value to the business
- Technology and architecture in Service Transition
- Service Transition Processes
- Transition, Planning and Support
- Change Management
- The 7 R’s of Change Management
- Service Asset and Configuration Management
- Release and Deployment Management
- Knowledge Management
Module 5: Service Operation
- Purpose, goal, objectives & scope
- Service Operation definitions
- Service Operations Processes
- Event Management
- Incident Management
- Request Fulfillment
- Problem Management
- Access Management
Module 6: ITIL Function
- The Service Desk
- Technical Management
- Application Management
- IT Operations Management
Module 7: Continual Service Improvement
- Purpose, goal, objectives & scope
- Models and Processes
- The Deming Cycle
- Measurement and metrics
- Continual Service Improvement activities
- Continual Service Improvement model
ITIL 2011 Foundation, Accredited ITIL Trainer, IT Service Management, Service Delivery processes, APEX Global Corporation
Lầu 7, 60 Nguyễn Văn Thủ, Đa Kao, Quận Quận 1, TP Hồ Chí Minh
Người liên hệ: Phòng tư vấn và hỗ trợ khách hàng
Điện thoại: 08 62718187 hoặc 0963 801 047
Website: http://www.apexglobal.com.vn/ - Email: info@apexglobal.com.vn
APEX Global Corporation là đơn vị chuyên cung cấp các dịch vụ: Đào tạo kỹ năng làm việc, Kỹ năng quản lý, Kỹ năng lãnh đạo CNTT; Tư vấn xây dựng hệ thống quản lý trong doanh nghiệp; Dịch vụ thi chứng chỉ quôc tế ở EXIN, PeopleCert,... cho các doanh nghiệp trong và ngoài nước, cơ quan chính phủ.
APEX có nhiều chuyên gia đào tạo, tư vấn cơ hữa tâm huyết với nghề, có nhiều kinh nghiệm thực tiển ở các cấp quản lý khác nhau, ở các loại hình doanh nghiệp khác nhau trong và ngoài nước.
APEX phát triển phương pháp quản lý đào tạo 5D để kiểm soát chất lượng đào tạo ở mức cao. Nội dung đào tạo được phát triển dựa trên kiến thức chuẩn của các tổ chức đào tạo hàng đầu trên thế giới kết hợp với các bài tập thực hành sát với thực tiển ở các loại hình doanh nghiệp hoạt động ở Việt Nam.
Các khoá đào tạo tiêu biểu như: Business Analysis Professional; Requirment Engineering; Software Architecture & Design Profesional; Agile Project Management; IT Helpdesk; ITIL 2011 Foundation; ITIL 2011 Intermediate; ITIL 2011 Advance;...
Ngày khai giảng
- Liên hệ
Địa điểm học
Ngành nghề đào tạo
Chủ đề
Lượt xem
- 1233